Çağın Tehlikeli Hastalığı : "KİBİR"

4 Şubat 2012 Cumartesi
Ben bu kelimenin altını bir türlü dolduramıyorum...  TDK daki anlamına göre: kendini beğenme, başkalarından üstün tutma, büyüklenme, benlik, gurur.

Kendi beğenmiş deriz ya çoğu kez çoğu kişiye, bana kalırsa kibir den daha tehlikeli bir şey varsa her durumda olduğu gibi bu durumda da geçerli olan kibrini farkedememe durumudur. Tabi ki bu görüş tamamen bana ait. Katılmak zorunda değilsiniz. Böyle düşünmemin sebebi çevremde bir yığın insan var ve o insanların bir çoğu kibirli olduğunu farketmiyor. (İnşAllah ben bu tafyada yer almıyorumdur.)
Kibir
Kibir
Burnu havada deyimle anlatmaya çalıştığımız kibir durumu insanı mutlu eden değil insanı insanlardan uzaklaştıran bir durumdur. Aynaya baktığımızda kendimizi aslan olarak görüpte kedi olduğumuzu göremememizdir kibir.
İnsan kibrini nasıl farkeder, bu olumsuz durumdan nasıl kurtulur. Valla ben de bu sorunun cevabını bilmiyorum. Ama sanırım dostlara ihtiyacımız var. Gerçek dostlara hem de...

Tevazu
Tevazu durumu bahse mevzu kibrin tezatı olarak toplumda her zaman yer bulur. İnsanlar tarafından sevilir ve desteklenir. İçi dolu bir buğdayın boyun eğmesi gibidir tevazu. Ve konumuzun örneği ise kibirli insan içi boş bir buğday gibi her zaman burnu havada dolaşır...

Neyse toparlayamadım sanırım ama bir ara okuyup daha derli toplu yazmaya çalışacağım inşallah...
 
© İrfan Ç. | Blogger Blog Templates |